Morr och fräääääs!!!

Det ska bli såå skönt att flytta!! Jag vill verkligen inte bo kvar i den här struliga hyresrättsföreningen!!

När jag skulle flytta in blev jag lovad att mitt kök skulle målas om, och det skulle förmodligen vara gjort innan jag flyttade in. Nu, mer än ett år senare är det fortfarande inte fixat!

Lägenheten var inte ordentligt städad när jag flyttade in, när jag pratade med bovärden om det så sa han att han redan godkänt städningen och därför inte kunde göra något åt det "men du kan få en ny köksfläkt istället". Aja, visst, jag tar en ny fläkt då! Den gamla funkade ju knappt så en ny fläkt kan ju vara bra att ha, men jag borde ha fått en oavsett om lägenheten var städad eller inte!!

Nu när det är dags att flytta ut har Jakob försökt prata med min bovärd om att eventuellt slippa flyttstäda. Han lyssnar inte så Jakob får kontakta hans chef som tycker att vi hör av oss lite sent... Jo, tjena att vi gör, vi har försökt i över ett år nu!!!

Hursomhelst, igår vaknade jag av att bovärden ringer mig och undrar om jag ska flytta inom föreningen. Nej sa jag. Nähe, då ville han ha min nya adress för att kunna skicka pengar till mig, som ersättning för att min lägenhet aldrig blev ommålad.

Ett par timmar senare ringer han igen och ber istället om mitt kontonummer, han får det och säger sen att han sätter in pengar där istället.

En stund senare rasslar det till i brevinkastet.
Jag har fått ett brev där det står att "jag yrkar på någon slags kompensation för ej utförda åtgärder i vår lägenhet..." osv.
Brevet avslutas med:
Med vänlig hälsning
Jessica.
och min nya adress.



Vad faan!! Får man ens göra så? Nu ser det ju ut som att jag skrivit det här (otroligt dåligt formulerade) brevet!!
Jag undrar vem mer han har skickat det till...




Och förresten så har det här varit MIN lägenhet, inte vår...


Kommentarer
Postat av: Kikki

Vilket jävla pucko! Ska jag skjuta han? *morr och fräs*

Postat av: Kikki

Okej, säger Jake det så är det så :)
Näääe det är verkligen inge roligt det här, snart har jag ingen röst kvar för det är ju ganska svårt att låta bli att prata om man jobbar på ICA och "känner" typ alla, oj, oj, men frisk ska jag bli, nån gång! Niklas kunde inte komma på fredag, först jobbar han stängning på jobbet och sen ska han öppna i helgen så tyvärr, har redan försökt. Appropå mig själv så vet jag inte riktigt ännu känns inte så kul att träffa en massa folk å sen smitta ner hela bunten, inte smart direkt kanske. Men vi får hoppas att jag är bra till dess! Skulle vi träffas innan också eller vad har vi bestämt för någe? :) Tar en dag i taget jag nu bara :P Snart är det Shrek!!! YYEEEEEHHAAAAAAAAWWW!! :D :D :D puss å nyp!

2007-08-22 @ 20:15:46
URL: http://kikkilajnen.blogg.se
Postat av: stephan

Hur har det gått med flytten då, måste ju få veta....

2007-09-02 @ 00:11:29
URL: http://www.halephoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback