Dag 5: vad är kärlek

Nu är det visst dags att bli lite seriösa.
Kärlek kan vara så otroligt mycket. Att kliva upp tidigt när man har sovmorgon bara för att äta frukost med nån man tycker om. Att åka flera mil mitt i natten bara för att få somna bredvid. En blick, en kram, ett leende. En superkladdig barnpuss. Att göra det där lilla extra, att sätta nån annan först.

Det finns så många olika sorters kärlek också. Den förbehållslösa till en förälder eller ett barn. Den självklara till ett syskon. Den passionerade till ett intresse eller den flammande till en partner.

Jag älskar min familj och mina vänner, jag älskar att dansa. Julen med allt vad den innebär. Julmust, pepparkakor och julskinka. Sommaren. Och Robin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback